Regulamin sklepu

Regulamin sklepu ChefStore nie jest taki sam dla Przedsiębiorców jak dla Konsumentów. Zachęcamy do zaznajomienia się z właściwym regulaminem jeszcze przed zakupem:

Regulamin dla konsumentów

Regulamin dla przedsiębiorców

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CHEFSTORE

data publikacji: 10.01.2017 roku

Sklep internetowy ChefStore zarządzany jest przez Machej Holding spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gliwicach (44-100), ul. Zwycięstwa 10, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach. Kontakt ze sklepem internetowym możliwy jest pod adresem siedziby wskazanym powyżej.

§1. Definicje

Żeby właściwie zinterpretować zapisy poniższego regulaminu, należy wyjaśnić występujące w nim pojęcia:

1. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
2. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2017r. poz. 459 z późń. zmian.),
3. Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego),
4. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępnym w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu,
5. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem http://chefstore.pl,
6. Sprzedawca – Machej Holding spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gliwicach (44-100) przy ul. Zwycięstwa 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach.

§2. Postanowienia wstępne

1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, również sprzedaż do Konsumentów. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.
2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących, w tym szczególne uprawnienia przewidziane przepisami prawa dla Konsumenta.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są standardowe: system operacyjny, przeglądarka, skrzynka e-mail.
4. Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
5. Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.

§3. Składanie zamówienia

1. Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
2. Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto z poziomu zakładki „Moje konto” lub w trakcie składania zamówienia.
3. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:

1) wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku dodającego towaru do koszyka,
2) przejść do widoku koszyka,
3) wybrać sposób dostawy,
4) kliknąć w przycisk przenoszący użytkownika do kasy,
5) zalogować się do swojego konta w Sklepie – nie dotyczy Kupującego, który zalogował się do swojego konta przez rozpoczęciem składania zamówienia albo nie ma jeszcze konta w Sklepie,
6) podać dane Kupującego oraz dane adresowe – jeśli Kupujący wcześniej dodał określone dane do konta, może wybrać te dane bez konieczności ponownego ich uzupełniania albo podać inne dane,
7) zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować – Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
8) kliknąć w przycisk akceptujący zakup.

4. Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności za zamówienie w postaci płatności za pośrednictwem serwisu świadczącego usługi płatnicze, po kliknięciu w przycisk zakupu i płatności, Kupujący zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną serwisu celem dokonania płatności za zamówienie. Po dokonaniu płatności, Kupujący zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia.
5. Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności za zamówienie inną niż płatność za pośrednictwem serwisu świadczącego usługi płatnicze, po kliknięciu w przycisk zakupu i płatności, zostanie przeniesiony od razu na stronę z potwierdzeniem zamówienia.
6. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez
Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany
do karty płatniczej Kupującego.

§4. Formy dostawy i metody płatności

1. Kupujący ma do wyboru formy dostawy zamówionych produktów opisane szczegółowo na stosownej podstronie Sklepu. Są one widoczne w trakcie składania zamówienia. Wśród
dostępnych płatności znajdują się:

*Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
*Płatności online,
*BLIK,
*Płatności ratalne.

2. Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba, że Sprzedawca wyraźnie określi to w sposób odmienny.

§5. Realizacja zamówienia

1. Po złożeniu zamówienia przez Kupującego zgodnie z procedurą opisaną w paragrafie 3 Regulaminu na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem złożenia zamówienia przez Kupującego.
2. Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności w postaci przelewu na rachunek bankowy powinien uiścić należność niezwłocznie po skontaktowaniu się z klientem działu handlowego za pomocą poczty elektronicznej bądź telefonicznie dokonanym w celu przekazania potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Sklep rozpoczyna realizację zamówienia dopiero po otrzymaniu przelewu.
3. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego. W szczególności Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone po wysłaniu zamówienia (na przykład w transporcie).
4. Czas realizacji zamówienia jest identyczny jak najdłuższy czas wysyłki produktu z produktów które składają się na konkretne zamówienie. Sklep Chefstore.pl zastrzega sobie prawo do zmiany czasu realizacji w terminie 14 dni od złożenia zamówienia. Sklep nie odpowiada także za opóźnienia wynikające z przyczyn niezawinionych przez Sklep.
5. Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie, chyba że Kupujący wybrał formę płatności za pobraniem – wtedy czas realizacji zamówienia liczony jest od następnego dnia roboczego po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W przypadku płatności kartą, czas realizacji zamówienia liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
6. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
7. Wysyłka zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia. Należy mieć na względzie że na koszt wysyłki ma wpływ rozmiar paczki z zamówieniem dlatego może on ulec zmianie.
8. Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 5 ust. 3 Regulaminu.
9. Na wypadek nieuzasadnionej odmowy odebrania towaru przez Kupującego, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wysyłką towaru z magazynu Sprzedawcy na adres wskazany przez Kupującego oraz transport zwrotny, jak również do zapłaty na rzecz Sprzedawcy opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% ceny sprzedaży brutto zwracanego towaru. Ustala się ponadto, iż w przypadku stwierdzenia śladów użytkowania zwracanego towaru jak również jego uszkodzenia albo też uszkodzenia oryginalnego opakowania lub jego braku, Kupujący zapłaci Sprzedawcy odszkodowanie w zakresie odpowiadającym wielkości poczynionych strat, co nie wyłącza roszczenia odszkodowawczego Sklepu na zasadach ogólnych.

§6. Odstąpienie od umowy Konsumenta

1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3) jeżeli zamówiony towar jest zmodyfikowany lub wykonany zgodnie z niestandardowym życzeniem Kupującego.

3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod właściwym odnośnikiem na Sklepie, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

§7. Odpowiedzialność za wady

1. Z uwzględnieniem postanowień paragrafu poprzedzającego, Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad. Co do zasady wszystkie sprzedawane w Sklepie produkty są nowe i wolne od wad tak fizycznych, jak i prawnych, a także posiadają one gwarancję producenta. Wyjątki w powyższym zakresie są wyraźnie przedstawione w opisie danego przedmiotu. Konsument zachowuje zwłaszcza prawo rękojmi wynikające z przepisów Kodeksu cywilnego.
2. Koszty dostawy i następczego odesłania reklamowanego produktu obciążają Kupującego. Zwłaszcza zaś Sprzedawca oświadcza, iż nie przyjmuje on przesyłek wysłanych za pobraniem.
3. W szczególności ustala się, iż w przypadku odebrania przesyłki bez sprawdzenia przez Kupującego, Sklep nie będzie przyjmował reklamacji dotyczących uszkodzeń produktów podczas transportu, co może nastąpić wyłącznie na podstawie protokołu spisanego z kurierem i przekazania tego protokołu do analizy przez Sklep.
4. W przypadku udzielenia na dany towar gwarancji, rozciąga się ona na czas w niej ustalony od dnia odebrania towaru przez Kupującego. Warunkiem do jej skutecznej realizacji, poza samą zasadnością reklamacji, jest również posiadanie oryginału faktury i karty gwarancyjnej, jeżeli taka została wydana.

§8. Dane osobowe i pliki cookies

1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
3. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zamówienia.
4. Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Kupującego również w innym celu niż realizacja zamówienia po uprzednim uzyskaniu stosownej zgody Kupującego.
5. Sprzedawca gwarantuje poufność wszelkich udostępnionych mu danych osobowych.
6. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, a ich przetwarzanie odbywa się w zgodzie oraz na warunkach określonych szczegółowo w:

1) ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219 z późń. zmian.),
2) ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 z późń. zmian.),
3) rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. Nr 100, poz. 1024 z późń. zmian.).

7. Kupującemu przysługują prawa określone w aktach prawnych, o których mowa w ust. 3 powyżej, w tym w szczególności do:

1) wglądu do swoich danych osobowych,
2) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

8. Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Kupującego (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy.
9. Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Kupującego, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
10. Sprzedawca informuje Kupującego, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Kupującego. W takiej sytuacji, korzystanie ze Sklepu przez Kupującego może być utrudnione.
11. Sprzedawca wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Kupującego usunięte po ich zapisaniu przez Sprzedawcę, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Kupujący.

§9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Sądem właściwym dla rozstrzygania roszczeń z tytułu umów zawartych ze Sprzedawcą jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
2. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
3. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:

1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
2) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
3) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§10. Postanowienia końcowe

1. Regulamin jest integralną częścią zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą umowy sprzedaży.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.

Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich zapisywaniu.
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o Polityce Cookies.